lauantai 19. heinäkuuta 2014

Mistä on kiltit subit ja huonot masterit tehty.

Olen kirjoittanut tämän tekstin jo maaliskuussa mutten näemmä muistanut julkaista.

Ihmisten odotukset niin dominoivia kuin submissiivisiakin kohtaan on ollut vilkkaan keskustelun lähde BDSM baari foorumilla ja blogeissa. Suurin osa näistä keskusteluista on aiheuttanut itselläni ärsytystä ja minulla meni pitkään miettiä miksi, kunnes fetlifessä ollut teksti kolahti kunnolla.

Seuraava teksti on puhtaasti näiden kirjoitusten herättämän reaktion ja mielipiteen purkua.

Ihmisillä on mielikuvia mitä ihmiset yhdistävät termeihin. Mielikuva termistä auto perustuu varsin paljon meidän arkielämämme kokemuksiin autojen kanssa ja mainontaan. Mielikuva termistä submissiivinen voi perustua täysin fiktioon koska riittävästi muita vertailukohtia ei ole, tai ne ovat aiemman mielikuvan värittämiä.

Dominoivan pitäisi aina ola määrätietoinen. Osata lukea toisen ajatukset että pystyy juuri sopivan rajusti kohtelemaan. On 100% tilanteen herra kokoajan, myös pyytäessään lisää vessapaperia kun rulla on tyhjä ja istuu pöntöllä.

Submissiivinen on aina nöyrä. Innostuu kaikesta ja onnistuu ilmaisemaan kaikkia hienoja ideoita mitä haluaisi tehdä, sanomatta ääneen ettei kyseenalaista toisen auktoriteettia. Koskaan ei ole ongelmia kestää toisen tuottamaa kipua ja aina on valmis palvelemaan seksuaalisesti.

Kaikki tietävät miten kaukana todellisuudesta mielikuvat ovat, silti yllättävän monelle todellisuuden kohtaaminen tuntuu olevan vaikeaa ja aiheuttavan itsensä kyseenalaistamista. BDSM harjoittamisessa tärkeintä on jännite, se tunnelma mikä syntyy hetkessä ja joka ohjaa sitä miten toisen tekoja tulkitsemme ja miten niihin reagoimme. Tämän jännitteen luomisessa nämä mielikuvat ovat olennaisessa osassa mikä selittänee niiden tärkeyttä, vaikka suoranaisesti ei roolileikeistä olisikaan puhe.

Ongelmalliseksi homma menee kun aletaan näihin mielikuviin vertaamaan itseään tai toista. Ilman että tiedostetaan että mielikuvilla ei itsellään ole arvoa: Ihmisillä ja vuorovaikutuksella on.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti