Juuri kun olimme aloittamassa ennakkoon, puhelin piippasi ja X1 ilmoitti että joutuukin perumaan. Oma ensimmäinen reaktio oli selvittää ettei mitään vakavaa ollut käynyt kun näin viimetipassa oli peruutus. Onneksi huoleen ei ollut tarvetta, kunhan oli tullut este.
Tästä selvittyä ehdin hetken mielessä kiroilla ja antaa I tovin omaa turhautumistaan viimehetken peruutuksen purkaa murjottamalla peiton alla, samaan aikaan kun itse päässäni mietin mitä suunnitellusta pystyn toteuttamaan järkevästi ja mitä joutuu improvisoimaan uusiksi. Hyvin kaikki lopulta meni ja antoisa 5h sessio. Tuli todettua että n. 1m alumiiniputki on mainio sitomispiste kun läpi laittaa menemään köyden kolmeen kertaan että tangon saa sopivasti jalkoja levittämään.
Peruutuksen tultua aloin miettiä heti ehtisikö kukaan sopiva tuttava lyhyellä varoituksella yleisöksi katsomaan sessiota että häpeä ja nöyryytys aspektin saisi paremmin toimimaan. Ainoastaan 1 ihminen tuli nopeasti mieleen jolle viestiä laittaa, paria muuta harkitsin mutten viitsinyt alkaa edes kysymään kun tiesin aikataulut tiukoiksi tai en tarpeeksi hyvin tunne että reaktion olisin tiennyt ehdotukseen. Vaikka nyt ei yleisö ehtinytkään, heräsi ajatus että voisi jossain vaiheessa toteuttaa teekutsut.
Olen pohtinut muutenkin että pitäisi tuoda elämään taas yhteistä sitomisharjoittelua, sitä että porukalla kokoontuu vaan samaan tilaan rauhassa tekemään sidontoja, vaihtamaan ideoita, miettimään miksi sitoo miten sitoo ja samalla seuraamaan ohimenne muiden työtä ja ideoita. Kenties pitäisi erikseen järjestää myös jotain kevyempiä sessiotilanteita missä porukalla jotain tulee tehneeksi. Se että saisi BDSM yhdistettyä sellainen lämminhenkisen sosiaalisen aspektinkin.
Vaikka paljon pervoja sinänsä tunnen, kynnys moisen organisointiin tuntuu aina niin korkealta. Itselleni on hämmentävän iso kynnys nykyään ottaa yhteyttä ihmisiin BDSM liittyen, vaikka olisin jossain määrin tutustunut väkeen miitissä (saati jos en ole kasvotusten tullut tavanneeksi edes tai keskustelleeksi mutta tiedän ihmisen tuttavan kautta tms mutkan kautta), koska koen jotenkin sen miitin ulkopuolisen kontaktin muodostamisen isoksi kynnykseksi. Kun miitit ovat jotenkin niin neutraalin pyhää maata itselle. Tämä varmasti hämmentää niitä ihmisiä jotka minut ovat tavanneet ja kuulleet sen loputtoman avoimen puhesorinan mikä minusta lähtee kun aihepiiristä kasvotusten puhuminen alkaa. Sinänsä välistä kaipaisi enemmän ihmisten kanssa muutenkin näkemistä ja keskustelua miittien ulkopuolella koska niissä ei jotenkin viitsi alkaa ihan lian syvälliseen pohdiskeluun aihepiiristä ja näkökulmien kaiveluun. Minulle kun keskustelu on tärkeä tapa ajatuksien prosessointia ja edes omankin näkökulmani pohtimista.
Teekutsut on idea mitä olen jopa kerran hieman toteuttaen ja useammin pohtinut. Kutsuttu väki kokoontuisi juoman teetä ja syömään kakkua, samalla kun esim subi hakataan, nolataan, tai tehdään muuta mitä mieleeni on tullut ja he keskustelevat keskenään, tekevät ohimenne kenties ehdotuksia ja kommentteja, ja kenties auttavat tai osallistuvat tilanteeseen miten ikinä asiat etenevätkään. Tärkeä on ylikorostetun etiketin mukainen hienostunut käytös. Tämä mahdollitaa sen ettei väen tarvitse toisiaan pahemmin tuntea, voivat tutustua teetä hörppien ja samalla on jotain mistä keskustellakkin, se subi mitä varten tilaisuus on.
Jos joku tätä satuu lukemaan ja on kiinnostunut porukalla rennosti sidoskelusta, teekutsuista tai muusta niin rohkeasti viestiä. oranssilyhty@gmail.com tavoittaa jos muuta helpompaa tapaa ei tiedä.
Ps. eksyn myös välistä ihan mielelläni rupattelmaan aihepiiristä kuntokävelyllekkin jos joku moista haluaa.
Toivottavasti tänne tulee vielä asiaa. Löysin blogisi vasta ja oli positiivista löytää tekstiä, joissa pohdiskellaan asiallisesta BDSM:ää. Tällaista olen etsiskellytkin, kun tuntuu että ihmiset kertoilevat mielellään vain noista sessioista ja itse en niitä lukemalla nyt ihan kauheasti mitään irti saa.
VastaaPoistaHyvä ajoitus tällä kommentilla kun juuri sain kirjoiteltua lisää, ennenkuin huomasin tätä kommettnia. Mukava kuulla että joku on saanut näistä teksteistä irti jotakin.
Poista